Liceul – Internat Municipal cu Profil Sportiv este o instituţie preuniversitară care a fost înfiinţată în anul 2001 prin decizia Primăriei Municipiului Chișinău.

Inițial Liceul a întrunit 22 clase cu un contingent de 600 elevi, repartizați în 16 secții sportive. Instituția a fost dirijată de trei directori. Din anul 2002 și până la momentul actual instituția este dirijată de Maria Gabuja, manager cu experiență, deținător al medaliei “Meritul civic”, deținător al gradului didactic I și gradului managerial I.

Chiar de la înființare instituția avea cele trei nivele de studii (clasele primare, clasele gimnaziale, și ciclul liceal), în care studiau elevi cu aptitudini în sport.

La momentul actual instituția numără circa 80 cadre didactice, circa 500 elevi care practică sport de performanță la următoarele probe sportive: atletism, înot, gimnastică aerobică, gimnastică artistică, gimnastică sportivă, dans sportiv, tenis de masă, fotbal, volei, handbal, rugby, haltere, judo, lupte libere, lupte greco-romane.

Discipolii Liceului promovează imaginea instituției, municipiului, țării la campionate de diferit nivel.

Numele sportivilor noștri:

Halterofili: Dudoglo Iurie, Ghenadie și Alexandru, Bulat Iurie, Iovu Cristina, Cechir Sergiu, Pipa Artiom, Guidea Marcel, Zbîrnea Adrian, Sîrghi Oleg, Cîrîcu Anatol.

Atletiști: Cristea Olga.

Canoiștii: Mihalachi Victor, Ivanov Hariton.

Înotătorii: Semiruncic Ana, Bortnicov Nichita.

Luptătorii: Cataraga Dan, Ciobanu Gheorghe, Șevciuc Petru, Tonu Ștefan, Cujba Valeriu, Arventi Vlad, Rotari Andrei.

și mulți alții, sunt bine cunoscuți în lumea mare a sportului.

CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ

CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ este partea componentă a pașaportului Liceului. Pilonul de bază în dezvoltarea instituției este formarea unei culturi puternice, care crează standarde colective de gândire, atitudini, valori, convingeri, norme și obiceiuri.

În liceu la moment predomină cultura de tip sarcină, centrată pe exercitarea sarcinii și orientat spre persoană. Sarcinile sunt distribuite în conformitate cu pregătirea și abilitățile fiecărui angajat. La distribuirea sarcinilor se urmărește valorificarea maximă a potențialului fiecărei persoane. Se pune accent pe responsabilitate, legitimitate, legalitate.

Comunicarea managerială se realizează atât pe orizontală, cât și pe verticală. În relațiile interpersonale există o stare de echilibru și de climat favorabil. Angajații se simt puși în valoare, implicați stimulativ în procesul educațional, au încredere că vor fi apreciați după calitatea implicării și realizării sarcinilor.

În scopul implicării cadrelor didactice în cultura organizațională a instituției sunt create:

Organe decizionale

  1. Consiliul Profesoral
  2. Consiliul Administrativ

Alte organe de implicare organizațională

  1. Consiliul Metodic al Profesorilor
  2. Consiliul Antrenorilor
  3. Comisii Metodice (6/instruire + 6/sport)
  4. Comisia Multidisciplinară Intrașcolară
  5. Comisia pentru Protecția Drepturilor Copilului
  6. Școala tânărului specialist
  7. Școala experienței avansate

Programe

Pe parcursul anului, fiind deja tradiții, se desfășoară acțiuni lunare, decade, săptămânale, care urmăresc scopul de a informa întreaga populație școlară și parțial cea comunitară asupra problemelor societății și posibilității de rezolvare a lor cu implicarea tuturor actorilor educaționali.

  1. Programul acţiunilor de promovare a modului sănătos de viaţă.
  2. Programul acțiunilor de intervenție în caz de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului.
  3. Programul acţiunilor de prevenire a traficului de fiinţe umane.
  4. Programul de acţiuni privind controlul tutunului.
  5. Programul acţiunilor în cadrul Campaniei de prevenire a abandonului şcolar.
  6. Programul activității metodice.
  7. Programul școlii tânărului specialist.
  8. Programul școlii experienței avansate.
  9. Programele comisiilor metodice.
  10. Programul activităților de cultură și agrement.
  11. Programul atestării cadrelor didactice.
  12. Programul activităților de orientare profesională și ghidare în carieră.
  13. Programul serviciului psihologic și a activităților de popularizare a psihologiei.
  14. Programul Comisiei pentru Protecția Drepturilor Copilului.
  15. Programul activiății cu părinții.
  16. Programul de activitate al Consiliului Elevilor.